1st time being soo long distance with my newborn (newborn lagi ke? or dah infant? ) baby...
Mummy missing you so muchy...Being a breast feed women while outstation is a bit hardworking...
org lain balik bilik boleh terus titon.. but myself must pump pump and baru bleh buat kerja lain...
rest dia pun tak sampai 1 hour so, cam tak sempat...
balik bilik only have 1 hour to do thingy and lepas tu shopping.. (itu pun shop tak bleh lama sbb antara 1-1 tempat itu jauh)... So, I found out AVENT Manual pump is very good. and very handy..
Although my milk production is reducing... I am really frustrated sbb bilik di Mariott Hong Kong ini tiada fridge.. just ada mini bar utk dia letak air2 yg dijual...
so cam tak bleh bawa balik susu (takde rezeki anak ummi).. keperluan semua dah bawa, icepack, beg letak susu,botol2 susu and all.. tapi sayang tak bleh guna.. frust jgn cakap lah.. mmg sangat2 frust... dah lah semata2 nak dtg sini siap beli barang2 tu sbb tau nak travel.. takpela.. might be ada tuhan nak bagi rezeki kat tpt lain kot... :) berfikiran positif.. semoga balik ni my susu akan bertambah and I will kerap bagi kat baby... Owh, sedey rasanya bila pump pump pastuh buang je susu tu.. :(
Let me say what I like about Hong Kong
1. View is so breathtaking
2. Hotel is lovely
3. Not many cars and vehicle here (stesen minyak pun tak banyak) might be sbb minyak mahal, average diorang semua naik transport public.
4. Ladies market dia banyak sgt barang and best shopping
What I don't like ?
1. people here is soooo like RUDE. I mean it.. our transportation to shoopinh is using the MRT to Ladies market and Tsung chui.. Unfortunately, to get into the MRT, there will be a sesi tolak menolak session utk keluar and masuk the MRT.
2. Markets here if you are just want to window shop, just avoid masuk or tanya harga. They will scold you and marah2 kalau kita tanya harga and tak beli.. event they will maki2 kalau tak bali that barang.. (padahal kita nak compare harga, dia marah pula)
Tips: letak harga paling murah cth, kalau dia bagi tshirt 3 for HKD100 kita bleh tawar sampai 6-7 for HKD100 tu... kalau dia bagi rezeki, kalau tak bagi pun takpe... banyak lagi kat depan.. :)
3. Kebanyakkan org kat sini tak pandai cakap English and siapa yg pandai cakap china tu mmg advantage
4. Masa kitaorg kat Disney land nak beli tiket naik train, selamba jerk sorang pakcik tu potong line kami and masuk the line without beratur kat belakang (dia ni mg kena serampah trus kat kami) dahlah tu tak reti pulak nak beli tiket... bluekk...
2. Wohoo... this I dont like the most, Ladies dia takde air mengalir kecuali kat sink.. .I know I am so kampung, so whenever I went to ladies, I will bring bottle seperti yg dicadangkan oleh Pn Neeza kita.. :) Tq.
Tips :
1. Do take MRT/trains and kalau boleh elakkan taxi because the harga is sooooo expensive
2. Ladies, DONT EVER pergi jalan mana2 sorang2... sgt bahaya, I googled and there are ladies which are scretched sbb tak nak beli barang.. wohooo.. takut...
Owh, lupa I stayed at Mariott Hong KOng Skyview...mmg mengadap laut.. cantik sgt.. :)
Overall, my work trip to Hong Kong is a blessed, Thank you Allah for giving me the chance to see 1 of your big world/semesta.. Solomon training settled, shop setlled(walaupun tak beli apa pun)... Now, time to go home and peluk cium my lovely family at home... Ummi Miss you so muchy Darlings...
Tunggu ummi ya.. Miss you already.. :)
Owh, tak lupa balik nanti banyak kerja kena buat.. al the data gathering etc.. :)
No comments:
Post a Comment